Starview

ZES NIEUWE OPDRACHTGEVERS

Het eerste halfjaar van 2014 was een succesvolle new business periode voor Starcom. Voor Starcom heeft business ontwikkeling een belangrijke focus in haar activiteiten. Uiteraard ligt de prioriteit bij het maximaliseren van services & ontwikkelen van de onze bestaande relaties. Maar om als frontrunner in de media- en communicatiemarkt te blijven, is het van belang om als organisatie een constante instroom van nieuwe opdrachtgevers aan te trekken. Zo blijven we de beste media- en communicatieoplossingen bieden voor onze relaties.

ARN

Begin 2014, mochten wij ARN verwelkomen. ARN is een organisatie die ‘bijdraagt aan de verduurzaming van de mobiliteitsbranche’. Het recyclen van onderdelen en grondstoffen van auto’s heeft de focus in hun eerste campagne die samen met MSL (onderdeel van de Publicis Groupe) tot stand is gebracht.

Ministerie van Defensie

Belastingdienst

Als onderdeel van een serie mini-aanbestedingen voor diverse onderdelen van de overheid, kunnen wij met trots melden dat Starcom twee zeer omvangrijke deelopdrachten heeft gewonnen, namelijk het ministerie van Defensie en de Belastingdienst (als onderdeel van het ministerie van Financiën). De overheid heeft al haar mediastrategie en –plannings activiteiten in verband met het wettelijk aflopen van de lopende contracten opnieuw aanbesteed. In januari 2014 is Starcom als één van de drie ‘preffered suppliers’ van de overheid gecontracteerd, waarna in het tweede kwartaal een serie mini-aanbestedingen heeft gelopen. Met het resultaat dat wij ons werk voor de Belastingdienst kunnen continueren. Ook het ministerie van Defensie is geen onbekende voor ons. Wij hebben een eerdere relatie gehad met de Koninklijke Landmacht, wat nu samen met Luchtmacht en Marine onder één opdrachtgever is gebundeld.

BSH

Een vierde nieuwe relatie die wij kunnen melden is BSH, oftewel Bosch Siemens Home Appliances Group. In een selectieperiode van enkele maanden is onder begeleiding van Accenture en het BSH hoofdkantoor in Duitsland een pitchproces afgerond, waaraan drie mediabureaus hebben deelgenomen & één gespecialiseerd search marketing bureau. Deze lokale bureauselectie heeft uiteindelijk geleid tot de keuze voor Starcom, waarmee tevens de search activiteiten overgaan naar ons. BSH heeft deze keuze gemaakt vanwege de inhoudelijke kwaliteiten van het bureau én het team waarmee de werkzaamheden in de afgelopen twee weken zijn opgestart. Een mooie toevoeging aan het portfolio met deels nieuwe markten en doelgroepen.

Asics

Ten tijde van het voor Starcom MediaVest Group succesvol verlopen Cannes Lions event, konden we melden dat het wereldwijde account ASICS kan worden verwelkomd als nieuwe opdrachtgever. Deze bureauselectie is vanuit Starcom Amsterdam uitgevoerd en zal ook vanuit Amsterdam worden gemanaged. Het internationale team, actief binnen ons Amsterdamse kantoor, zal de nieuwe communicatiestrategie uitrollen in vele landen.

Secu

Tenslotte hebben wij een overeenkomst gesloten met SecuProducts BV in Nieuw Vennep. SecuProducts maakt de Nederlandse woningen veiliger met diverse vormen van inbraakbeveiliging. Starcom zal SecuProducts gaan helpen om haar positie op de Nederlandse markt uit te bouwen en te versterken.