Starview

TVAA: EEN DISRUPTIEVE MANIER VAN TV INKOOP

Bij Starcom begrijpen we als geen ander dat adverteerders niet alleen op zoek zijn naar de juiste doelgroep, maar ook naar invloedrijk bereik. Want laten we eerlijk zijn, een van de meest impactvolle reclame is nog steeds mond-tot-mondreclame.

TVAAStarcom heeft 2 jaar lang geïnvesteerd in de ontwikkeling van de TV Audience Amplifier (TVAA) welke recentelijk gelanceerd is (zie Adfo 8 april 2016). Met deze DMP is Starcom in staat om tv-kijkgedrag, affiniteiten en social (influence) data te fuseren en zo te bepalen waar de adverteerders van Starcom de juiste groep influencers het beste kunnen bereiken.

Dit nieuwe buying mechanisme is gebaseerd op het targetten van interesse in plaats van op de traditionele socio- demografische variabelen. Het doel van dit mechanisme is niet om alleen mensen te bereiken met een specifiek interessegebied, maar vooral mensen met een sterke mate van invloed op deze doelgroep en hun sociale omgeving. Starcom heeft toegang tot data welke inzage geeft in welke media owners nu eigenlijk de meest invloedrijke mensen bereiken en welke specifieke TV programma’s en dagdelen de beste fit hebben met deze doelgroepen. Daarnaast levert TVAA Starcom een sterker onderbouwd advies op het gebied van branded content partnerships met mediapartners.

Inmiddels maakt Starcom voor diverse klanten binnen haar portfolio succesvolgebruik van TVAA.

Nieuwsgierig? Neem contact met ons op.