Starview

TARDIIS FUSION: AV BENCHMARKING EN PREDICTIVE PLANNING

Tardiis-Fusion_SC_APPDe wijze waarop mensen audiovisuele content tot zich nemen verandert drastisch. De lineaire kijktijd neemt af en er wordt telkens meer content on demand geconsumeerd. Dit wordt onderschreven door het persbericht in Adformatie van 6 juli jl waarin gerefereerd wordt naar de daling in kijktijd op lineair vlak. Des te meer behoefte is er dus aan het begrijpen van het gedrag van consumenten rondom audiovisuele content, maar ook wat de effecten zijn van de inzet van advertising binnen verschillende kanalen. Wat we in ieder geval wel weten is dat er hogere merk KPI’s gerealiseerd worden door de synergie effecten die ontstaan fusion 1door de inzet van online video naast lineaire TV inzet. Ook zorgt de inzet van online video in vele gevallen tot additioneel bereik en meer contacten binnen de doelgroep “lichte TV kijker”.

Starcom’s Tardiis Fusion helpt de inzet van AV te optimaliseren. Door Tardiis Fusion kunnen we in de
pre-planningsfase, o.b.v. uitgebreide benchmark data op doelgroep niveau, inschattingen maken van de verhouding lineaire TV en online video om de doelstellingen van onze adverteerders te behalen. Op het moment dat een campagne is afgelopen, kunnen we door Tardiis Fusion verifiëren welke resultaten behaald zijn in de combinatie lineaire televisie en online video (waaronder bijvoorbeeld kanalen als RTL Gemist, Youtube, maar ook Facebook vallen).

Wil je meer weten over de inzet van Tardiis Fusion, neem dan vrijblijvend contact met ons op.