Starview

Starcom herdefinieert de waarde van geld

Geld verandert. Niet zozeer de waarde, maar hoe we het uitgeven, sparen, investeren en verdienen. Deze trend wordt veroorzaakt door het toenemende aantal nieuwe initiatieven en technieken. Mensen vinden nieuwe manieren om te handelen en ook merken maken dit mogelijk door het creëren van alternatieve betaalmethoden.Future of Money 1

Digitalisatie van geld creëert nieuwe merkrelaties, nieuw consumentengedrag en nieuwe concurrenten. Volgens onderzoek van Telecompaper is mobiel betalen met 3 procent nog klein in Nederland. Echter, 36 procent van de consumenten geeft aan hier interesse in te hebben. Om adverteerders voor te bereiden op een grote verschuiving in de manier waarop er met geld wordt omgegaan, heeft Starcom de toekomst van geld onderzocht aan de hand van een wereldwijd onderzoek: CulturePulse.

Er zijn een aantal trends zichtbaar:

  • Beloningen hoeven niet in harde euro’s. Millenials zien liever tijd, emotie, ruimte of PR terug voor hun bijdrage, zoals het bijwonen van een evenement.
  • Het visualiseren van geld wordt steeds belangrijker. Millenials willen graag zien hoeveel ze besteed, gespaard of geïnvesteerd hebben.
  • Het is steeds makkelijker om kleine bedragen naar elkaar over te maken. Door bijvoorbeeld digitaal een rekening te delen, zijn er ook geen ongemakkelijke discussies meer over geld.
  • Millenials hebben hogere verwachtingen van traditionele financiële diensten, zoals banken. Volgens hen lopen ze sterk achter; ze verwachten dat startups diensten gaan leveren die veel meer op hun digitale/mobiele levensstijl is aangepast.
  • Financiële diensten zijn van oorsprong gericht op mensen die al geld hebben. Millenials waarderen initiatieven om minder bedeelden te helpen.

Future of Money 6Adverteerders moeten een transactie niet zien als het einde van het proces. De manier waarop waarde wordt uitgewisseld moet steeds meer integreren in de totale communicatie ervaring. Beschouw het als een kans: een extra manier van contact met de consument.

Wil je meer informatie over dit onderzoek? Laat het ons weten.