Starview

DEFENSIE – VLIEGERS

Via de RVD aanbesteding, die vorig jaar plaatsvond, is Starcom trots weer verantwoordelijk te zijn voor de mediacampagnes van Defensie. Hier focussen wij ons op media inzet waarmee Defensie zich kan onderscheiden en tevens haar innovatieve werkgeversimago kan onderstrepen.

Vliegers campagne

Zo werden voor de werving van Vliegers eind 2014 gedurende een maand wekelijks Luchtmacht gerelateerde video’s geplaatst. In de video’s waren hoofdrollen weggelegd voor de toestellen waar toekomstige piloten van Defensie in plaats zullen nemen.

De video’s met een gemiddelde lengte van 2,5 minuut werden gemiddeld voor 50% uitgekeken. Eén video was op de dag van release zelfs het meest gedeelde nieuws item in Nederland! Wij koppelden prerolls aan deze content en de videokijkers werden ge-retarget met display banners. Ook als we kijken naar het aantal sollicitaties en Open Dag inschrijvingen, kunnen we spreken van een succesvolle inzet!