Starview

ROYAL CLUB DINERACTIE: EEN PUUR MEERGANGEN SUCCES

Royal Club heeft de afgelopen drie maanden samen met Starcom en LiquidThread een sterke multimediale campagne gevoerd. Hessel Hoekstra (senior brand manager) en Gaby van der Linden (junior brand manager) van Vrumona vertellen over de Royal Club Diner actie, die naast tv en radio inzet ook een glansrol op Facebook had. Iedereen kon twee actieflessen kopen, dopcodes online invullen en in één van de honderd restaurants met z’n tweeën uit eten en maar voor één betalen. “Ik vind het fantastisch dat mensen nu met net zoveel plezier kunnen genieten van een heerlijk diner, als ik” zegt Hessel Hoekstra.

Op Facebook ondersteunen Starcom en LiquidThread de dineractie campagne. Door middel van volledig community management gaan we de dialoog aan met klanten, fans en restaurantbezoekers. Vanuit diepe insights produceert LiquidThread content en social media posts. Deze worden actiematig ingezet binnen verschillende doelgroepen. Alles wordt hierbij continue gemonitord, geanalyseerd en geoptimaliseerd.

Royal Club 1

Gaby van der Linden: “Het was voor de dineractie heel erg fijn dat Starcom voor ons de partij was die zowel het media- als communicatiegedeelte op zich nam en tegelijkertijd ook de content leverde voor social media.” Hessel Hoekstra: “Social media speelt natuurlijk een enorme rol in de huidige communicatie tussen mensen onderling en in de communicatie met merken. De dynamiek in communicatie met de consument, met mensen, gaat steeds meer veranderen en wij zoeken naar de ideale manier om daar mee om te gaan. We zullen meer en meer zoeken naar een persoonlijke dialoog, naast het vertellen van je grote verhaal, waarbij uiteindelijk ook mensen zelf verhalen over het merk gaan creëren en daarmee het merk vorm geven.”

Gaby: “Het is leuk om te zien dat er bijna 24 uur per dag wordt gereageerd op Facebook. De doelgroep is elk tijdstip actief. Dat er door Starcom en LiquidThread op alle likes en op alle reacties werd ingegaan vond ik erg positief. En het sympathieke van de actie zorgt er voor dat mensen graag meedoen en dus ook graag reageren. Ja, het is een commerciële actie, maar iedereen krijgt een cadeautje (met z’n tweeën uit eten en maar voor 1 betalen) en dat wekt zoveel positieve reacties op, dat mensen dat leuk vinden om te delen. We krijgen daarnaast ook heel veel telefoontjes binnen via de consumentenservice: “Wat leuk dat jullie dit doen!”.

Royal Club 21

Starcom, is de Human Experience company, vanuit de filosofie dat experiences (van mensen) de nieuwe communicatie currency is voor de toekomst. Experiences verrijken levens en zorgen voor connecties met merken. Hessel herkent The Human Experience in het werk van Starcom. “Alle adviezen van hen gaan altijd terug naar de vraag: Wat wil de consument. Hoe kun je ze waar bereiken? Ik vind ook dat er vanuit Starcom heel strategisch en creatief wordt meegedacht over communicatie, en dus ook over het creatieve gedeelte. Als het op mijn merken aan komt, zitten alle medewerkers bij Starcom mooi in de doelgroep. We zien heel veel betrokkenheid bij de dingen die er gebeuren.”

Richard van der Wilk (Managing Director LiquidThread): “Door de persoonlijke aanpak verrassen we Facebookfans met snelle antwoorden, persoonlijke bedankjes en mooie winacties. Social media gaat verder waar klantenservice en reguliere marketing ophoudt. Social media is daarnaast een medium dat uitermate geschikt is voor alle momenten van de dag. Wij willen daarom zeker bij community management ons niet aan kantoortijden houden.” Royal Club/Vrumona heeft dat gemerkt.