SERVICES & PRODUCT

PROGRAMMATIC BUYING / RTB

RTB Het digitale landschap is continue in ontwikkeling en hebben wij samen met onze klanten en partners niet stil gezeten. Starcom is inmiddels meerdere jaren actief in deze markt en maakt gebruik van diverse technieken, onder de propositie Audience On Demand (AOD). Door onze lokale en internationale resources zijn er succesvolle stappen gemaakt op het gebied van innovatie en transparantie.

Programmactic buying is de terminologie die Starcom gebruikt voor de geautomatiseerde inkoop van online display, mobiel, video en social op basis van  beschikbare informatie (data & voorwaarden). Het is een ontwikkeling die het mogelijk maakt om real-time online advertentie ruimte in te kopen en tevens gebruik te maken van first (eigen data) en third (ingekochte) party data om online campagnes te optimaliseren. Het geautomatiseerde element van deze type inzet maakt het mogelijk om sneller te optimaliseren en wordt primair vertaald door de techniek die achter de programmatic buying systemen (Demand Side Platform) zit. Belangrijker nog, en het grootste verschil met traditionele inkoop, is dat op basis van deze techniek op doelgroep individu kan worden ingekocht in plaats van een bulk aan inventory bij een betreffende exploitant of uitgever. Dit heeft uiteraard een kosten verlagende en performance verhogende werking.

We hebben door de technologische drive zowel lokaal als internationaal een ongeëvenaarde kennis binnen programmatic buying, waarbij deze inzet altijd geïntegreerd is in de totale communicatie strategie en wordt doorvertaald naar online doelstellingen en KPI’s. Hiermee is de grootste synergie te realiseren in campagne resultaten.

De technische ontwikkeling van het AOD platform wordt verzorgd door VivaKi – het grootste ontwikkelingscentrum van technologische innovatie en producten in media en is onderdeel van de Publicis Groupe. Door de koppeling met ons DMA platform (Data & Analytics) en programmatic buying is transparantie van ‘tijd in beeld’, ‘whitelisting’ en ‘doelgroep bereik’ door Starcom gewaardborgd.

Programmatic Buying / RTB

 TERUG NAAR SERVICES & PRODUCT