Starview

The Orange Experience Mansion – #TOEM

Cannes 4Het is al een aantal weken geleden, maar nog steeds vers in ons geheugen: Cannes Lions – International Festival of Creativity

Cannes 2

Voor een selecte groep klanten, relaties & partners organiseerden we vanuit Starcom een Cannes Experience vol inspiratie in onze eigen Orange Experience Mansion. 

Dinsdagavond trapten we af in de Mansion met een hapje en drankje, om vervolgens de beentjes op de dansvloer van het Jonge Honden feest los te schudden.

Op woensdag ochtend vertrokken we, na een rustig Frans ontbijtje en frisse duik in het zwembad, naar Promenade de la Croisette. Hier nam Lode Schaeffer ons in een privé-sessie mee door het beste en meest inspirerende Cannes Lions werk van 2015. Sommige campagnes en cases waren bekend, maar veel cases waren nieuw en zorgden voor de nodige inhoudelijke discussies. Wat is creativiteit, wat maakt deze case bijzonder en knap, hoe zouden we dit concept nog beter kunnen maken?

Cannes 1

Later die dag praatte het internationale team van Twitter ons bij over hun beste campagnes van 2015, de nieuwste innovaties & Twitter ’s nieuwe content partij: Niche.

Na een kleine pitstop bij de ADCN – ‘The Creative Battle – NL vs BE’, mocht de Adformatie Oranjeborrel natuurlijk niet ontbreken in het programma. Hier ontmoette heel Nederlands medialand elkaar en sprak men elkaar bij over de laatste ontwikkelingen in de branche.

Als afsluiter van de dag werd onze Cannes experience afgesloten op de dansvloer van MassiveMusic & MediaMonks’ AMMMMAZING party

Donderdag ochtend werd de terug reis naar Nederland weer ingezet. We kijken terug naar een geslaagde Starcom Experience in Cannes waar we samen met onze klanten en partners weer voldoende geïnspireerd zijn voor het aankomende jaar. We kijken nu al uit naar de volgende editie van de Cannes Lions, hopelijk dan weer in The Orange Experience Mansion.