Starview

Medialandschap 2015 Q1 – nieuw & verbeterd

Enige tijd geleden hebben weer een nieuwe versie van het Medialandschap gepubliceerd op onze SlideShare page. Dit was niet zomaar een update, maar een volledig vernieuwd document!

Voorheen was ons Medialandschap ingedeeld in mediumtypen (hoofdstuk TV, hoofdstuk tijdschriften enz.), maar deze indeling vonden wij niet langer bij ons passen.

Als Human Experience Company kijk je niet naar hoe de branche media ziet, maar hoe de consument het ervaart. Zij lezen niet de digitale replica van een tijdschrift, maar een artikel waar ze tegenaan lopen. Ze consumeren geen pre-roll, maar een video op een device dat op dat moment relevant is. De scheidslijn tussen online en offline is steeds minder aanwezig voor de consument. Voorspeld wordt zelfs dat deze termen binnen enkele jaren niet meer bestaant. Tijd om dit met onze view op het Medialandschap voor te zijn.

De nieuwe indeling is gebaseerd op het consumeren van content en hoe mensen media ervaren. We onderscheiden 5 Media Consumption Patterns oftewel MCPs:

Watching, Listening, Reading, Communicating en On the Go

Veel lees plezier

 Om op de hoogte te blijven van updates, bekijk en volg onze SlideShare pagina.