SERVICES & PRODUCT

Experience Strategie

Experience

Vanuit het geloof dat experiences het leven verrijken en in staat zijn om de band tussen merken en mensen te versterken, start het strategisch denken van Starcom bij het begrijpen van mensen. Het realiseren van de juiste experience wordt ontwikkeld met die kennis als basis en vormgegeven vanuit het strategisch kader dat het experience framework wordt genoemd. De primaire pijlers van dat model zijn de 4 C’s;

Community

Mensen en vooral wat mensen in een specifieke merk/product relatie verbindt

Currency

Welke waarde uitwisseling plaats vindt tussen merk/product en de community

Conversation

Op welke wijze de verhalen rond gaan binnen de community en op welke wijze een merk daarop kan inspelen of verhalen kan stimuleren

Content

Letterlijk de inhoud van gesprekken en wat de inhoud vanuit het merk kan zijn om conversaties op gang te brengen

Deze benadering leidt tot de ontwikkeling en exploitatie van experiences indien zij aansluiten op de menselijke karakteristiek en waarden van gemeenschappen. waarmee een merk de band met haar doelgroep wil bouwen of versterken. Deze aanpak is uniek voor Starcom en resulteert in een rijk pallet aan cases.

Die cases onderscheiden zich allemaal doordat er sprake is van een helder startpunt vanuit het begrijpen van mensen. Mensen staan centraal en niet de media of middelen. Er wordt een ervaring gerealiseerd die gebaseerd is op het geloof dat wij merken helpen om een logische en relevante rol te geven in het leven van mensen en niet andersom. Het gaat daarbij dus niet om termen als bereik en frequentie, maar om termen als betrokkenheid en relevantie. Het begrijpen van mensen en de manier waarop zij met media omgaan, bepaalt het succes van een experience strategie.

4C's

 TERUG NAAR SERVICES & PRODUCT