Starview

CROSSMEDIA WEBINAR

Birgit Vine, Insights Director bij Starcom NL, presenteerde samen met onze onderzoekspartner MeMo2, een webinar over crossmedia attributie, georganiseerd door ESOMAR. Het gaf ons de kans om een breder publiek te laten zien hoe wij tegen crossmedia campagne-effectonderzoek aankijken.

In de webinar hebben wij gesproken over waarom het volgens ons zo belangrijk is om contactgroepen aan te maken op basis van mediaconsumptie in plaats van herkenning. In onze optiek is herkenning één van de effectvariabelen, die door media én creatie kan worden beïnvloed. Bijvoorbeeld, als de doelgroep niet in contact is geweest met het gebruikte mediumtype zal de herkenning uiteraard achter blijven. Aan de andere kant, als de creatie niet het juiste merk of de juiste boodschap weet over te brengen, zal ook hier de herkenning achter blijven. Het is daarom belangrijk via campagne-effectonderzoek onderscheid te maken in de bijdrage van deze twee factoren, zodat we weten aan welke knoppen we moeten draaien om het effect van een vervolg-campagne te verhogen.

Het complete webinar, inclusieve de audio-voiceover, is in onderstaande video te bekijken. Als je graag de mogelijkheden voor één van je eigen campagnes zou willen bespreken, neem gerust contact op met één van de teamleden van het Starcom Insights team.