Starview

CRYSTAL CLEAR – VERLIEFD OP IBIZA

Crystal Clear staat voor ‘Women in Control’.

Als je Crystal Clear drinkt, maak je de keuze om een lekker drankje te drinken dat maar 1 calorie bevat. En dat maakt dat je je goed en happy voelt. En zorgt ervoor dat je zelfverzekerd en dus ‘in control’ bent! Om vrouwen te herinneren hoe belangrijk het is om zelf je eigen keuzes te maken waar je blij van wordt, start Crystal Clear een samenwerking met SBS en de serie ‘Verliefd op Ibiza’ waarbij kijkers continue worden gestimuleerd om na te denken over wat hen blij maakt.

In het najaar van 2013 heeft Crystal Clear een grote uitdaging. De markt voor frisdank is sterk afhankelijk van promoties. Daarnaast is de concurrentie moordend. Denk bijvoorbeeld aan Coca-Cola Light en de huismerken. In deze competitieve markt is een sterk merk en voldoende zichtbaarheid belangrijk. Dit moet zorgen voor een stijging in merkbekendheid en ook merkoverweging. Het bouwen aan het merk Crystal Clear moet gebeuren met een fractie van het budget van de Cola-Cola light merken.

Voor Crystal Clear is samenwerking gezocht met SBS en Johan Nijenhuis, maker van de succesvolle bioscoopfilm ‘Verliefd op Ibiza’. Naar aanleiding van het succes in de bioscoop, komt er een serie ‘Verliefd op Ibiza’ op SBS6. In deze serie wemelt het van de Women in Control. Bovendien wordt de serie gemaakt om vrouwen – de doelgroep van Crystal Clear – op de zaterdagavond te bereiken. Kortom: een uitgelezen mogelijkheid voor Crystal Clear om ‘Women in Control’ écht tot leven te laten komen. En dat deden we.

Je goed voelen en ‘in control’ zijn, gaat over keuzes maken. De Crystal Clear campagne rond Verliefd op Ibiza heeft dan ook dit thema: what makes you happy? In de billboards aan het begin en einde van het programma, de promo’s en een winkelactie waarmee je een trip naar Ibiza kunt winnen (ingevuld op basis van jouw keuzes!), gaat het steeds om een keuze die je blij maakt en waardoor je in control blijft.

In de serie is een vaste persoon verbonden aan Crystal Clear. Dat is Suus, een jonge vrouw die op Ibiza een nieuw leven begint en verliefd wordt op DJ Lo. Als klap op de vuurpijl worden aan het eind van de serie alle kijkers in control, omdat zij het einde van de serie mogen bepalen:kiest Suus voor een leven met of zonder Lo…. Een unieke toevoeging die in Nederland nog nooit vertoond is en de samenwerking helemaal afmaakt!

De serie maakt veel los onder kijkers. Dit zien we op Twitter: er zijn160% meer tweets dan Holland’s Got Talent dat tegenover Verliefd op Ibiza geprogrammeerd staat. Bovendien overtreft de engagement rate elke verwachting. Het partnership heeft een stevig effect op de belangrijke merkwaarden die we willen beïnvloeden: merktrouw stijgt met 16%, een goede prijs/waardeverhouding met 17% en ‘anders dan andere merken’ met 15%. Ten slotte stijgt ook de merkoverweging met 9% (bron: Metrixlab, alle genoemde percentages zijn relatief).

Niet voor niets dat we nu al een nominatie binnen hebben voor deze case.

VOI 2