Starview

STARCOM IN DE PRIJZEN TIJDENS CANNES LIONS 2014 (INTERNATIONAL FESTIVAL OF CREATIVITY)

Zon, workshops, zee, award uitreikingen, strand, Boulevard Croisette, feestjes, inhoudelijke lectures en veel, heel veel creatieve communicatie professionals die de passie voor hun vak delen. Cannes Lions International Festival of Creativity is ‘s werelds grootste jaarlijkse awardshow en festival, voor iedereen in het creatieve communicatie vak en stond dit jaar in het teken van creativiteit en technologie.

De vele bezoekers zorgden weer voor inspiratie, nieuwe inzichten en contacten. Starcom Mediavest Group had een zeer actieve bijdrage om onze missie #MakeNextNow te vervullen. Onze visie op de toekomst waar data, convergentie, technologie en creativiteit leiden tot relevante Human Experiences stond centraal in de verschillende sessies die door SMG werden georganiseerd. Op SMG@Cannes is een compleet overzicht van ons programma met toonaangevende sprekers van o.a. onze partners TED, Yahoo, Microsoft, Spotify en anderen die onderdeel zijn geweest van deze prachtige inspirerende week.

Afbeelding1Verschillende Nederlandse mediavakmensen, vol spanning tijdens onze WK wedstrijd @Adformatie

Cannes Lions beloont en eert uiteraard ook het beste werk van het afgelopen jaar. Als Starcom Nederland, vielen wij wederom in de prijzen. De Heineken campagnes ‘The Legendary Posters’, The Odessey’ en ‘#sharethesofa’ ontvingen binnen de verschillende categorieën bij elkaar 15 nominaties, waaronder 5 in de Media categorie (zie ook Adformatie). Uiteindelijk wonnen we 6 Cannes Lions! Hier vindt u alle genomineerden en winnaars: Cannes Lions. Bekijk hieronder de gewonnen The Legendary Posters campagne.

Met onze lokale nominaties en wins hebben we een belangrijke bijdrage geleverd aan onze global prestatie. Tijdens het Festival of Media in april (Rome) was Starcom MediaVest Group al uitgeroepen tot Media Network of the Year en nu mogen we de titel Cannes Media Network of the Year daaraan toevoegen. Een fantastisch resultaat en een bevestiging dat onze continue dorst naar verbetering, vernieuwing en innovatie wordt gezien door vakmensen. Daarnaast was dit voor ons SMG netwerk de meest succesvolle Cannes Lions ooit en hebben we een record aantal ‘shortlists’ (147) en ‘wins’ (69) behaald.

eqreAls netwerk en als Starcom Nederland zijn wij uiteraard enorm trots en kunnen we met recht uitspreken: “WE ROARED AT CANNES!” Hiervoor bedanken wij al onze klanten, partners en team om Cannes 2014 als beste jaar voor ons de boeken in te laten gaan.

We blijven gefocust om prachtig en vernieuwend werk neer te zetten voor onze klanten en onze service nog verder te verbeteren. De beloning van de awards bevestigen dat we op de goede weg zijn!