Starview

Bugaboo Boxer

bugaboo-boxer-fully-loaded-1080-x1080

Bugaboo, bekend van de inmiddels wereldberoemde kinderwagens én bedenker én maker van mobiliteitsconcepten, doet zijn intrede in de reiswereld met een ingenieus modulair koffersysteem: de Bugaboo Boxer. Deze is voorlopig exclusief te koop via de eigen kanalen van Bugaboo. Na acht jaar van ontwerpen en testen betreedt Bugaboo opnieuw een geheel andere wereld dan de vertrouwde kinderwagens. Starcom heeft Bugaboo als nieuwe klant mogen verwelkomen en helpt bij de realisatie van awareness binnen een zeer specifieke doelgroep consumenten en natuurlijk het stimuleren van aankoop van het nieuwe product. Starcom richt zich hier op reizigers in het hogere segment middels de inzet van advertising binnen social media, de inzet van impactvolle videoformaten en display advertising binnen het juiste umfeld. De inzet van media richt zich op meerdere landen wereldwijd. Starcom, onderdeel van Publicis One, werkt samen met haar zusterlabel DigitasLBi. DigitasLBi houdt zich bezig met de e-commerce propositie rond de Bugaboo Boxer.

Net als bij de kinderwagens leunt Bugaboo bij de marketing heel sterk op de kracht van word of mouth. De juiste influencers gaan de Boxer proberen en reviewen. Hierbij wordt samen gewerkt met een groot aantal design- en reisbladen, kranten, maar ook met hotelketens en luchtvaartmaatschappijen. In Londen en New York komen op korte termijn pop-up stores waar mensen de Boxer kunnen proberen en bekijken. De basis van de Bugaboo Boxer is een uitklapbaar frame met vier wieltjes waarop allerlei modules kunnen worden geklikt en geschoven: kleine en grote koffers, maar ook een map voor de laptop en leren tassen.

De Boxer kun je op twee wielen achter je aan trekken, zoals veel andere koffers, maar door een uitklapbaar tweede stel wieltjes is de module ook te duwen. Koffers eraf, tas erop geklikt en het shoppen op de luchthaven kan beginnen. Fijne reis!