AMMA

AMMA NOMINATIE #TWELFTAL – BESTE CREATIEVE GEBRUIK VAN EEN MEDIUM

Tijdens het WK Voetbal bracht Heineken haar eigen WK team tot leven: #TWELFTAL.

Elke Nederlandse speeldag kwamen 11 invloedrijke Twitteraars bijeen in één studio, met Heineken als hun coach.

tWELFTAL

#TWELFTAL twitterden voor, tijdens en na elke wedstrijd van het Nederlands elftal, waar ze realtime hun commentaar gaven over alles wat gebeurde rondom de wedstrijd, met woordgrappen, inhakers en veel visuele content. Via hun eigen Twitter account, met hashtag/merknaam #TWELFTAL, werd de oranjekoorts aangewakkerd.

Doordat Heineken anderen voor haar aan het woord liet, bereikten we niet alleen de fanbase van de influencers, maar waren we ook minder gebonden aan de voor bier geldende reclameregels. Helemaal voor een niet-sponsor van het WK, want in de geestige tweets kon het WK en alle spelers genoemd worden.

#TWELFTAL werd hét spraakmakende en meest gedeelde content van het WK. Onze hashtag werd trending topic tijdens alle wedstrijden, teamleden van #TWELFTAL verschenen in prime time TV programma’s (o.a. NOS Studio Brasil) en grote kranten gebruikten de content voor hun voorpagina’s. Allemaal aan Heineken gelinkt

Credits: Boomerang Create

tWELFTAL2