AMMA

AMMA NOMINATIE HEINEKEN   –   MEDIA-ADVERTEERDER VAN HET JAAR

HEINEKEN staat voor ‘being the first’. Dit statement staat voor een bijzondere mentaliteit die HEINEKEN in al haar marketingcommunicatie activiteiten nastreeft.

Als media-adverteerder van het draait de prestatie vooral om de rol die die het media-denken heeft binnen de organisatie. En juist dat maakt HEINEKEN als adverteerder uniek; HEINEKEN media management in samenspel met Starcom, staan centraal in het communicatie planningsproces.

De merken van HEINEKEN opereren allemaal in zeer competitieve marktsegmenten waarin onderscheidend vermogen van groot belang is en waarbinnen de macht van het retailkanaal groot is. En toch zijn deze merken in staat om ten opzichte van de concurrentie te groeien. Niet alleen het vlaggeschip Heineken ontwikkelt zich positief (o.a. met een zeer onderscheidende WK-campagne) maar vooral ook Amstel met Amstel Radler (marktleider na eerste jaar), Brand (met een nieuw design en daarbij behorende unieke media aanpak), Desperados (Amma winnaar in 2014 en in 2015 opnieuw doorontwikkeld met eenzelfde tempo als in 2014).

Het HEINEKEN concern publiceerde over 2014 een uitstekend resultaat waarbij marketing communicatie, innovatie en commerciele drive als belangrijke pijlers onder het succes worden gezien. Niet voor niets werd HEINEKEN marketeer of the year in Cannes.

Enkele HEINEKEN campagnes in 2014:

COO

Amstel Live