Starview

ACHT NIEUWE OPDRACHTGEVERS

Starcom heeft als The Human Experience Company een unieke propositie in handen binnen het Nederlandse bureau landschap. De propositie draait volledig om data en content en toont het belang van disruptieve communicatievoering in een wereld die door technologische ontwikkeling sterk aan verandering onderhevig is. Deze propositie staat centraal binnen de werkzaamheden die gevoerd worden voor bestaande klanten, maar resoneert duidelijke in de markt en bewijst een toegevoegde waarde te zijn voor nieuwe klanten. 2015 is een zeer succesvol jaar gebleken voor Starcom. Binnen ons portfolio van merken hebben we onder andere acht nieuwe sterke klanten mogen verwelkomen.

TomTom

In 2015 hebben we TomTom mogen verwelkomen als klant binnen het Starcom portfolio. TomTom heeft haar global business ondergebracht bij Starcom, het account wordt gemanaged vanuit het kantoor in Nederland en bedient 41 markten. TomTom is natuurlijk bekend van de navigatie systemen, maar heeft daarnaast ook diverse producten binnen het portfolio zoals action camera’s en sporthorloges. We zijn enorm trots een van de mooiste Nederlandse multinationals te mogen verwelkomen binnen onze organisatie.Asics

Een andere internationale klant die voor Starcom heeft gekozen in 2015 is Asics. Het bedrijf is een Japanse fabrikant van sportschoenen en -kleding en behoort tot de vijf grootste producenten van sportartikelen en -accessoires ter wereld. Vanuit de Nederlandse vestiging van Starcom worden 9 landen gemanaged.

OverheidAls laatste onderdeel van een serie mini-competities voor diverse onderdelen van de Overheid, kunnen wij met trots melden dat Starcom twee deelopdrachten heeft gewonnen in 2015, namelijk die van Stichting Pensioenregister en Sociale Verzekeringsbank. Starcom is reeds werkzaam voor de Belastingdienst en Defensie.

MatthijsIn het concurrerende umfeld van maaltijdboxen is sinds april een nieuwe speler opgestaan. Mathijs Maaltijdbox neemt een unieke positie in naast de reeds bestaande maaltijdboxen met “de familiebox”, welke inspeelt op drukke vaders en moeders die behoefte hebben aan een lekkere snelle maaltijd met verse ingrediënten, zonder veel gedoe. Starcom heeft in de afgelopen jaren middels “Starup” een onderscheidende propositie in de markt neergezet waar startende adverteerders in een snel veranderend landschap betere en impactvollere connecties kunnen maken met hun consument. Maaltijdboxen zijn een duidelijk voorbeeld van disruptie in de markt en spelen in op veranderend consumenten gedrag dat door digitalisering wordt gedreven.

LexaStarcom is zeer trots met het winnen van een mooi account als Lexa dat opereert in een markt die sterk onderhevig is aan disruptie. De dynamiek in de markt, waarbij consumenten steeds meer mobile en social zijn en steeds meer verwachten van organisaties als Lexa, maakt dit een extra mooie uitdaging op het gebied van branding en performance, en past daarmee sterk bij onze velocity filosofie (snelheid x acceleratie x relevantie x momentum). Experiences gedreven door data staan hierin centraal om waarde toe te voegen aan het leven van consumenten in het tijdperk van velocity marketing”.

ColemanStarcom is vanaf december 2015 gaan werken voor de merken van Coleman Company Inc.. Coleman is een van oorsprong Amerikaanse organisatie gespecialiseerd in outdoor recreatie, met de nadruk op camping artikelen. De samenwerking tussen Starcom en Coleman speelt zich af op pan Europees niveau. De Coleman vestiging in Nederland managet de Benelux alsmede de Nordics vanuit het kantoor in Breda. Het samenwerkingsverband tussen Starcom Nederland en Coleman richt zich vooral op mediastrategie en planning vanuit de Human Experience propositie van Starcom waarbij data en content in het hart van de samenwerking staan.

EtihadEtihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten met als basis Abu Dhabi. De maatschappij vliegt op bestemmingen in het Midden-Oosten, Europa, Noord-Amerika, Australië en het Indiase subcontinent. De luchthaven is Abu Dhabi International Airport. Er is geen industrie zo competitief als de travel industrie. Hier geldt meer dan ooit dat disruptieve businessmodellen en communicatie zorgen voor een onderscheidend vermogen. Starcom is het bureau dat Etihad Airways ondersteunt in het realiseren van haar doelstellingen binnen een zwaar disruptieve markt.