Starview

24 HOURS @ STARCOM

We zijn als organisatie & team altijd op zoek naar extra ontwikkeling en nieuwe mogelijkheden om (nog) beter te presteren. Als Human Experience Company creëren wij mooie ervaringen voor consumenten met merken, maar onze filosofie passen we ook binnen onze eigen organisatie toe. Wij geloven dat dingen anders aanpakken creativiteit, innovatief en productiviteit kan stimuleren.Het is leuk om dagelijkse routines en gewoontes te doorbreken en daardoor outside de box te denken en te werken.

Maar in de dagelijkse drukte horen we (onszelf) vaak zeggen: “Ik zou graag om ‘dit’ of ‘dat’ willen doen, maar ik kan de tijd ervoor niet vinden. Als ik 24 uur per dag had…” Met dit in onze gedachten, kwamen we op een ‘experience’ om extra tijd te vinden en tegelijkertijd de focus te leggen op de werkzaamheden onze teamleden het liefst doen. De ultieme kans om te testen hoe de 24-uurs economie echt werkt; ‘ALWAYS ON’ zelf te ervaren.

WE INITIEERDE

24 4343

Op 1 mei 2014 (de Dag van de Arbeid) ervaarde een deel van ons team (vrijwillig) het effect van ‘ALWAYS ON’ werken tijdens een 24 uur marathon. Wat gebeurt er met je creativiteit, energie en productiviteit na middernacht? Werken 18 minuten powernaps echt? Kunnen we nog veel werk afstemmen met onze klanten buiten normalen werkuren?

Op basis van input en voorkeuren vanuit het 24hours@Starcom team, hadden we een 24-uurs programma vol activiteiten en inspiratie neergezet. Verschillende van onze klanten en media partners participeerden door een onderdeel van onze marathon in te vullen en zo het experiment nog interessanter te maken.Projecten als een creatief brainstorm workshop door GOOGLE in de avond, een nachtelijk intiem SPOTIFY concert op kantoor om de energie te stimuleren, een DESPERADOS A.M. moment om middernacht, een New Business brainstormsessie om 04:00 in de ochtend afgewisseld met een frisse nachtwandeling. De lieftallige RED BULL angels kwamen ons in de ochtend ondersteunen met een extra energybooster en Marktplaats verzorgde onze inhoudelijke ontbijtsessie.

24 Hours@ 2En ja, we hebben echt 24 uur doorgewerkt voor onze klanten; gewoon om 5 uur ’s morgens nog even een voorstel de deur uit…

We werkten in andere teams dan normaal, het geen een andere sfeer en nieuwe inspiratie gaf. Het leidde tot mooie nieuwe business ideeën en optimalisatie van bestaande campagnes voor onze klanten. We verzamelden gegevens over de prestaties van ons team tijdens deze marathon; zo konden we zien hoe de energie, productiviteit en creativiteit van ons team zich ontwikkelden.

24 Hours @ Starcom data

Maar misschien wel het belangrijkste; het bewees ons nogmaals dat onze filosofie ‘the Human Experience company’ zo’n mooi en waardevol goed is. Een gedeelde unieke, intense en leuke ervaring met het team geeft een (her)nieuw(de) teamspirit, creativiteit en inspiratie. Een herijking van ons DNA: creatief gepassioneerd over merken en mensen via een experience gedeeld en gesterkt.

Afbeelding1